torsdag 24 juni 2010

acceptera bara

vad gör en människa lycklig? Det är olika från person till person, men det är oftast samma saker.

pengar? kärlek? barn? hem? familj? natur? jaa , men vi blir lyckliga av saker som vi gör också.
fast vi märker ju inte dessa.. . .. . .. .

Vi gör princip allt för att vara lycklig på utsidan.

dom flesta tränar ju tillexempel inte för att deras kropp ska må bra utan för att verka bra & lycklig på utsidan. vi tränar ju inte för att leva dom där två extra åren. utan för att vi tycker det är att snabbt och bra sätt att visa att man är stark, duktig och talangfull.


en annan sak jag tänker på väldigt ofta är självförtroende.

jag själv är nöjd. med mig själv. såklart ALLA har dagar då man bara står framför spegeln och tänker: kunde inte mina lår va lite fastare , usch min hårfärg - så äcklig , mina bröst är för små/stora , varför måste jag alltid få finnar , varför ser jag ut såhär - bläää.
det är mänsligt om man har såna dagar. men dessa dagar får dock inte bli för ofta...


för om maninte tycker om dig själv på något vis och bara ser ALLT negativt. då blir hela ens energi det. och då är det bara att acceptera att folk inte vill vara med en.


/anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar