lördag 20 augusti 2011

tjockhuvuN'


jag har förändrats så extremt på bara ett år. ett år på gymnasiet. ett år med min klass. ett år på jobbet. ett år utan din vänskap. och ett år utan en pojkvän.
inte utseende eller personlighet som har förändrats. Utan mitt tänkande och min syn på andra människor, mest om hur idiotiska människor kan vara samt hur fantastiska dom kan vara.
Man kan knappt lita på någon än sig själv. Fast vissa dagar har jag varit så vilsen att jag knappt litat på mig själv.
Under ett år har jag lärt känna nya människor som fått mig att må dålig, och det galna är att jag ska lära känna dom bättre nu. Inget jag vill. Utan något jag måste. Men det är bara att spela med, vara trevlig, låta dom alltid ha rätt (så att man inte hamnar i problem) och självklart bara hålla käften. Men JAAA jag ser väldigt mycket fram emot ett till år på Rosendalsgymnasiet. Med min klass. Smip10. Dom är väldigt roliga, eller de flesta. Sen finns det ju såklart några få tjockhuvuN' som bara ser sig själva. Fast dom finns ju överallt.
Under ett år har jag också insett hur jävla lyckligt lottad jag är att ha Emily som min vän. Min alldeles egna vän. Emily England
Det har hänt så mycket det här året att jag nästan tappat bort mig själv ibland, varit tvungen att stanna till och tänka om. Det som jag absolut kan säga som har förändrats mest med mig är nog att jag inte tar åt mig längre när människor säger något om mig eller till mig.
varken om det är positivt eller negativt.







1 kommentar: