onsdag 3 augusti 2011

I wish I could say they don't get to me, but I'm afraid they do

Jag försöker bara växa upp och vara trevlig och glad och hjälpsam, lägga ner det där med att vara sur och hata samt ta itu med mitt liv istället för att sitta inne vid datorn.

Jag är glad för att jag kan sitta inne på mitt rum med fönstret på vid gavel dygnet runt. Jag är arg på mig själv för att jag sitter inne på mitt rum med fönstret öppet istället för att vara ute.

Det blir svårare när det känns som om man är den enda som försöker. Och när folk slänger ur sig ord utan att tänka på vilken effekt de kan ha på andra. Lite som mitt nypådragna godsaksförbud: det är ju inte så enkelt att sluta när alla äckliga sockerklädda gelatinklumpar fortfarande finns helt tillgängliga och ingen annan slutar med att stoppa i sig dem. Varför ska då jag? (Jag lovar att det inte är för att jag tror att jag är tjock och behöver banta för det vet jag att jag inte behöver.) För att må bra. Jag vill inte äta onyttiga saker och jag vill inte vara sur och grinig för jag vet ju att det inte exklusivt men desto mer oundvikligt alltid är jag som mår dåligt av det.

Jag önskar jag hade något att brinna för. Något jag kunde klara mig på, och slippa bero på mina vänner (varav de flesta jag redan lutat så hårt på att de dragit sig undan (sorry about that)). Det finns en sak (en person) som jag tuttat eld på mig själv med dock, för att samtidigt ställa mig emot hatet. Jag tror verkligen inte många förstår, eller vill förstå. Han är alldeles för sockersöt och alldeles för ung och duktig för att vara ens i närheten av okej. Jag driver med mina överdrifter, jag lovar, även om jag gärna står för dem. Sen är jag helt för att folk ska få ha sina egna personliga åsikter, MEN när de börjar föra över felet på mig då förstår jag allvarligt talat inte hur de tänker. Försöker folk övertala mig om att jag har fel i att stödja en hårt arbetande musiker (om jag har hans parfym är irrelevant: inga av mina 60 dollar gick till honom, utan till välgörenhet) genom att säga "Emily, jag tror aldrig du kommer kunna få ett förhållande för ingen kommer kunna acceptera dig om du tycker om Justin Bieber" -- edit 110805 15:28 förlåt mig, jag ska quota ordagrant: "jag har svårt att tro att någon kille på denna jord kan acceptera att ha en flickvän som är en bieber-fangirl furrealz". but that's kinda how it felt -- Wow. Det är nu jag verkligen inte inte inte under inga som helt omständigheter vill gå till motattack. Det finns massa saker jag skulle kunna säga, men jag skriver detta istället så att kanske någon åtminstone ska förstå och sedan lämnar jag det här.

Puss

var i stugan, lekte lite med maten.


P.S. Jag hatar ingen. Inte Justin Bieber, inte Rebecca Black, inte Hampus Hällgren (även om han säkert skulle tycka om det).

4 kommentarer:

  1. Snarare: "Emily, jag satsar en miljon på att du kommer ha ett förhållande, just för att du vågar stå för att du gillar Justin Bieber." Jag har läst din, eller, eran blogg ganska länge nu, och jag tycker ärligt talat att ni är helt UNDERBARA, båda två! Jag har skrattat högt åt vissa inlägg och instämt tyst till andra. Ni är båda inspirerande till hundra, vare sig ni vet om det eller inte. Så tusen tack för att ni är ni helt enkelt.
    kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad gullig du är, du anar inte hur mycket detta värmer mitt tilltufsade gamla hjärta såhär mitt i natten!!! Vi kanske inte är så värst bra på att uppdatera, Anna und jag, men förhoppningsvis kommer vi igång i höst igen. Nåväl, TACK SJÄLV, nu kan jag sova gott thihi, pözZz på se

    SvaraRadera
  3. faaaast jag sa inte så.
    min poäng med det hela var att jag inte tror att någon kille i denna värld skulle palla att se och höra om bieber hela tiden, och då syftar jag på dessa extremflickor som står på ett torg och skriker på haters om hur bra han är, utav den enkla anledningen att killen i fråga säkert skulle känna sig som ett andrahandsval för att bieber är upptagen (eller bara inte går att få tag på).

    jag skulle i alla fall inte palla om min pojkvän sprang runt och tjatade om typ miley cyrus 24/7...

    SvaraRadera
  4. du hade nog också gått emot folk som hatade någon som du såg upp till eller gillade eller stödjer. så felet ligger egentligen inte hos dessa "extremflickor" , utan allt folk som är bittra och hatar honom extremt mycket. dock behöver dom inte gilla honom. inget jag säger.

    SvaraRadera