måndag 21 mars 2011

REWIND

Idag var en jobbig dag i skolan. Typ som alla måndagar men hade huvudvärk och hundra hundratimmiga hålor. Tycker inte om hålor.

Vid sju lirade Bolandgymnasiet på UKK så drog dit med Anna för att se sötiskevzor sen satte vi oss på BK och lät tiden gå.

På bussresan hem mindes jag en vintermorgon i åttan på Eriksbergsskolan, då jag som vanligt made my way mot ingången av C-enheten, och tittade antagligen ner i marken. Rätt vad det är ligger jag lite snett fult på marken och min mössa glider av. Reser mig upp och ser folk komma bakom mig fnissandes. Tittar upp mot enheten och ser MAAAAAAASSA människor stå och skratta. Orkar inte skratta tillbaka eller ens le. När jag kommer upp skrattar dom ännu lite till åt mig, och ställer sig sedan vid fönstret för att vänta på och skratta åt nästa offer. Vad gör jag? Ställer mig och skrattar med.

Folk gör verkligen allt för att inte själva bli till offer, och de trycker gärna ner andra. Jag menar mig själv i detta exempel. Jag ville inte vara ett offer så jag skrattade åt andra som råkade ut för exakt samma sak som jag. För det kändes bättre att stå däruppe och se ner på andra.

Nästa person som kommer är Kevin. Uppmärksam, som han uppenbarligen var, tar han ett stort kliv över det hala partiet och vinkar glatt till alla som står uppe, pressade mot fönstren. En besviken suck från hela C-enheten. Kanske kanske är det så, att människor bara letar efter orsaker att trycka ner folk. Situationen är lite som att hata. Människors hat faller på mig som dominobrickor nuförtiden, blir inte ens förvånad längre. Kanske är det så att när man fått en dålig uppfattning om någon eller någon gjort ett litet litet felsteg, så gör man allt allt allt som står i ens makt för att trycka ner den här personen.


Hursomhelst. När man väl trillat snubblat fallit. Minns mig själv tänka varför? och ångra att jag inte varit lite mer observant. Men helt ärligt, om man lägger all energi på att bromsa och backa när tiden bara skjuter på kommer du stupa framåt och göra en grov faceplant. Menar att, människor borde lägga mer tid på att rätta till saker som gått snett. Göra upp för dom. Sluta vara en jerk.


dagens visdom tepppp puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar