lördag 5 februari 2011

varför

Vaknade precis ... kliver ut i köket och öppnar dörren till vardagsrummet och står chockad i tio sekunder ungefär.... etthundrafemtiontvå ungar står och glor på mig (har på mig hotpants och en mini tee) = (PANIK)

Springer in på badrummet . inser att det är fel badrum , springer ut och in i mitt badrum .

Fortfarande chockad , klivet in i duschen ..

Stiger ut ur duschen , halkar och börjar gråta ... /smärtan i min rumpa är obeskrivlig/

Springer genom hela lägenheten för att komma till mitt lilla rum. Dock fanns det många hinder på vägen och jag tror inte jag ska vara i närheten av ungar på ett tag.

Så min fråga idag är...
’ Varför mamma & pappa....vaaaaaarför ska ni släppa in etthundrafemtiotvå ungar in i lägenheten..en lördag morgon...klockan tio ?’

4 kommentarer:

  1. Heej! Grym blogg!
    Läste att du, Anna, tjänar dina egna pengar, så jag antar att du har ett extrajobb? Vad jobbar du med och har du något tips till en som söker extrajobb?
    Kram

    SvaraRadera
  2. hej Linnea ! du är grym för att du tycker bloggen är grym!!!
    haha , men yesbox jag har ett extra jobb , servitris på en restaurang som heter Mammas Meze ... ligger här i uppsala ! :)
    det är ju otroligt svårt att hitta jobb nuförtiden, men mitt tips är att gå vägen jag gjorde... checka med familj/vänner osv. om de har kontakter som skulle kunna fixa ett litet extra jobb till dig , OM INTE det finns så är det bara att sätta sig och skriva ett ordentligt CV , dela ut till... mataffärer ... restauranger ... caféer ... ikea (?) ...ja lite enklare jobb!

    Allt beror på hur gammal du är också...om du är som mig , /16år/ så kanske det är lättare om du söker jobb som de jobb jag skrev tidigare...OOOOOOOOM du är äldre , typ 18,19 så satsa på nåt som du känner att du skulle kunna klara av och tycker är kuuul! :)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Är också 16, tuuusen tack för tipsen!!!
    Kraam

    SvaraRadera